Estils de comunicació

Estils de comunicació

“No diguis "SI" quan vulguis dir ¡NO!”

Què són?

Els estils de comunicació principals són el passiu, assertiu i agressiu.

En l’estil de comunicació assertiu les persones són capaces de defensar els seus propis interessos i opinions al mateix temps que respecten que els altres tinguin unes altres diferents sense burlar-se. Solen ser nois amb bona autoestima i amb empatia (habilitat per posar-se en el lloc i punt de vista de l’altre i poder posar-se en la seva situació).

Encara que és l’estil de comunicació més efectiu, és complicat ser assertius en totes les situacions i amb totes les persones, sobretot quan estem enfadats o quan estem nerviosos davant d’alguna situació nova.

En l’estil de comunicació agressiu els adolescents tracten d’imposar el seu criteri i aconseguir els seus objectius sense importar-li l’opinió ni els sentiments de l’altre.
Normalment fan amenaces, burles, retrets fent que l’altra persona se senti malament.
Critiquen el comportament dels altres, arribant fins i tot a propagar insults cap a l’altre.

En l’estil de comunicació passiu els adolescents inhibeixen el seu comportament per tal d’evitar qualsevol confrontació. Volen agradar sempre als altres. Estan dubtosos a l’hora de donar la seva opinió. Solen tenir una baixa autoestima. Sovint diuen “sí” quan en realitat volien dir “no”.

Quan és un problema?

Tant l’estil agressiu com el passiu més enllà d’afavorir la comunicació entre les persones, la dificulta. Solament aconseguirem generar conflictes que poden arribar a implicar conseqüències no desitjables a curt, mitjà i llarg termini, o potser, les puguem sofrir immediatament.

Què puc fer?

Sigues assertiu! L’estil de comunicació assertiu és característic de les persones que són capaces de defensar els seus propis interessos i opinions al mateix temps que respecten que els altres tinguin els seus. És l’únic estil de comunicació que facilita la relació entre les persones. La persona assertiva sap defensar els seus drets alhora que discrepa i a més entén i respecta els punts de vista del seu interlocutor. Solen ser persones que gaudeixen de bona autoestima, posseeixen seguretat en si mateixos i es mostren confiades. Busquen en la comunicació solucions satisfactòries per a ambdues parts sense cap intenció de manipulació.

Què t’ha semblat?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Creació i desenvolupament per Meeting Pharma Group