Exercici físic

Què és?

L’exercici físic o activitat física és qualsevol moviment corporal realitzat pels nostres músculs. Anomenem esport a aquelles activitats físiques que segueixen una normativa i s’exerceixen com a competició. Seguir un estil de vida actiu significa que habitualment vas caminant als llocs, puges o baixes escales a peu, vas amb bicicleta, balles… Moure l’esquelet ens ajuda a millorar el nostre estat de salut, ens fa sentir bé i en forma, ens ajuda a divertir-nos i conèixer gent nova i compartir experiències.

10 beneficis que té ballar i potser no sabies!

Què puc fer?

Els següents 10 trucs t’ajudaran a ser més actiu:

  • Suma 60 minuts: acumula 60 minuts de moviment al dia fent activitats físiques que t’agradin
  • Activa’t: puja i baixa escales, desplaça’t caminant sempre que puguis, col·labora en les feines de casa com ara passejar el gos, anar a comprar,…
  • Mou-te: si fa massa estona que ets davant l’ordinador, el mòbil, la tauleta o el televisor, aixeca’t, estira’t, balla… Procura no passar més de 2 hores davant de les pantalles
  • Gaudeix: passa-ho bé mentre fas esport amb els amics o la família. Prova activitats diferents i troba les que t’agradin!
  • Enrotlla’t: anima a la teva colla a fer esport i gaudiu del temps lliure fent activitat física
  • Posa’t en forma: si fas esport amb regularitat t’ajudarà a sentir-te bé i en forma
  • Participa: apunta’t a curses, excursions, tornejos o activitats de ball i dansa. T’ajudarà a fer nous amics
  • Desconnecta: t’ajudarà a concentrar-te mentre estudiïs i milloraràs les teves notes
  • Informa’t: si no saps quina activitat física triar, pregunta als amics, els pares o a un professional de la salut o l’esport. Et donaran idees i en trobaràs alguna que t’interessarà, segur!
  • Fes salut: si et mous més, milloraràs el teu estat de salut i et sentiràs bé amb tu mateix

Jove.cat

Quan és un problema?

Els nois i noies poc actius o també anomenats sedentaris, tenen més risc de patir malalties cròniques en el futur, problemes per dormir i tenir menys autoestima. Portar un estil de vida actiu i practicar regularment un esport ens ajuda a desenvolupar millor els nostres músculs i ossos i a disminuir els nivells d’estrès i ansietat. A més a més, la pràctica d’esports de grup ens ajuda a conèixer gent, millorar a relacionar-nos amb altres persones i aprendre a compartir èxits i fracassos amb l’equip. L’entrenament excessiu pot donar lloc a alteracions corporals que podrien repercutir en el futur.

Què t’ha semblat?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Creació i desenvolupament per Meeting Pharma Group