Estratègies per enfrontar-se a situacions difícils

“Tots tenim a les nostres mans la possibilitat de fer coses que ens faran passar pitjor el tràngol o allargaran l'estrès en el temps.”

Què és?

Sabem que les situacions difícils produeixen un malestar important a qui les pateix. Mèdicament diríem que “generen estrès”. Són situacions com: trencar amb la parella, barallar-se amb un amic, sentir-se incapaç d’afrontar els exàmens, una mala notícia…
Això és gairebé inevitable. El que en tot cas es pot fer és saber autogestionar-se per sostenir l’impacte d’aquest estrès. Tots tenim a les nostres mans la possibilitat de fer coses que ens faran passar pitjor el tràngol o allargaran l’estrès en el temps.

Què puc fer?

  • No tractis d’evitar enfrontar-t’hi. Tampoc cal que hagis d’star pensant-hi tot el dia (en algun moment va bé evadir-se). Fem allò que sabem que ens ajudarà, tot i que pugui suposar un esforç inicial.
  • Fer servir la positivitat al nostre favor. És important el que ens diem a nosaltres mateixos. Davant un examen no ens anirà gens bé dir “sóc un inútil, mai podré aprovar”, i sí que ens ajudarà dir “anem a veure, jo s’hi mi poso sóc capaç, puc buscar ajuda, confiaré en les capacitats que tinc i en la feina que sóc capaç de fer d’aquí a l’examen”. Es tracta de corregir idees falses relatives a la situació.
    http://cuentosqueyocuento.blogspot.com.es/2007/10/el-anillo-del-rey.html
  • És molt útil mantenir la calma. Hem de veure si estem respirant tranquil·la o acceleradament.
    Podem aplicar alguna tècnica de respiració o de relaxació.N’hi ha moltes que es poden aplicar en qualsevol moment i situació.
  • Recolza’t en les persones a les que aprecies (i ja de pas, mira d’allunyar-te d’aquelles persones negatives i excessivament crítiques que et fan sentir malament). Mireu de fer alguna activitat junts, o simplement xerrar, o tenir companyia agradable.
  • Fes activitats que ajudin a mantenir l’estrès diari a ratlla: fer esport, prendre’s estones de descans, dormir unes 8 hores diàries com a mínim, tenir uns hàbits alimentaris saludables, evitar el consum de drogues i tòxics i fer activitats d’oci que ens fan sentir bé.
  • I per últim, saber aprendre a acceptar el que succeeix i que no depèn directament de nosaltres.
    Podem observar, sentir-nos presents i acceptar. La vida es configura de tot un seguit de coses desitjables i que ens agraden, però també formen part de la vida aquelles coses que no ens agraden tant.

Quan és un problema?

Quan el malestar perdura en la mateixa intensitat, més enllà de dues setmanes de que s’hagi resolt la situació difícil, perquè es mantenen alguns símptomes com: dormir malament, o pèrdua de la gana, plors continuats i quasi incontrolables, nerviosisme diari, idees negatives que cada cop abarquen més camps de la nostra vida, incapacitat per deixar la ment lliure de preocupacions, tensió muscular dolorosa, mals de cap o mals de panxa que no cessen, o bé ganes d’acabar amb la pròpia vida per desesperació i desesperança.
I tot això, tot i haver mirat d’aplicar algunes de les estratègies esmentades per a estar millor.

Què t’ha semblat?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Creació i desenvolupament per Meeting Pharma Group