Penso en morir-me

“Potser estàs travessant un període de vida complicat. L'adolescència i la joventut són moments de construcció de la identitat i de molts canvis personals”

Què és?

A vegades les coses no et van bé. A vegades, fins i tot, tens la impressió que res et surt com tu vols, i no et sents bé enlloc, ni amb ningú, ni amb els amics ni aquelles persones que abans et feien sentir millor, i et sents com un vaixell sense rumb ni timó, desesperançat en el present i en el futur.

Quan et passa tot això, llavors potser també et passi que comencis a pensar en què la teva vida no té sentit, o fins i tot pensis que morir-te seria una forma d’acabar amb tot allò que ara et fa sentir tan malament. Si aquest és el teu cas has de saber perquè et passa això.

Causes

  • Potser estàs travessant un període de vida complicat. L’adolescència i la joventut són moments de construcció de la identitat i de molts canvis personals. En aquest traspàs cap a la vida adulta pots sentir-te sol, perdut, sense control i aquests pensaments et poden portar a altres com pensar en la mort.
  • Potser tens problemes a l’escola, estàs patint assetjament; o tens problemes a casa amb els pares, o amb la parella, i no saps com fer-hi front ni com demanar ajut.
  • Potser el que et passa és que tens una forma de ser i de pensar que et predisposa a ser molt sensible a tot allò que és negatiu i molt poc a allò que hi ha de positiu a les teva vida. Els pensaments negatius fan veure la realitat de manera distorsionada i et poden conduir a tenir pensaments de mort.
  • Potser el que et passa és que estàs deprimit. La depressió és un problema de salut comú, que molts adolescents i joves poden tenir, i un dels seus símptomes pot ser tenir idees de mort. També hi ha altres problemes de salut mental, com els trastorns de la conducta alimentària, que et poden fer sentir tan malament com per pensar en morir-te.

Què puc fer?

  • Parlar amb algú de la teva confiança i explicar-li el que et preocupa i el que et passa pot ser un bon començament per solucionar el problema (pares, professors, tiets, germans grans, amics…).
  • Intenta ocupar-te en coses que t’agraden i activa’t físicament. Fes esport. Menja i dorm un nombre d’hores suficient.
  • Relaciona’t amb amics i/o familiars amb qui et sents bé.
  • Sigues positiu i pensa que les coses quan no van bé, només poden fer que millorar, que només es qüestió d’una mica de temps i de paciència. Tots els problemes sempre tenen solució. Demana ajut quan calgui.

Quan és un problema

I si malgrat tots els teus esforços i els dels altres per a què estiguis millor, els pensaments de mort són diaris i continuats o et fa por perdre el control i fer-te mal, truca al 112 o ves a urgències del CAP o l’hospital on els metges t’ajudaran.

Què t’ha semblat?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Creació i desenvolupament per Meeting Pharma Group