El nostre llenguatge corporal

“Mantenir un bon contacte visual demostra respecte i interès pel que ens diu l’altra persona”

Què és?

El nostre llenguatge corporal és clau en la comunicació social i és una part important de les relacions socials. El 55% dels missatges que enviem són a través de la comunicació no verbal.

Fins i tot hi ha una ciència que estudia el significat expressiu i comunicatiu dels moviments corporals.

Els moviments de la cara ens mostren l’estat emocional i la personalitat de les persones. “Llegir” correctament els moviments de la cara i del cos, ens ajuda a interpretar com està l’altre i quines són les seves emocions: alegria, tristesa,
por, etc. La postura corporal i els gestos també ens transmeten l’actitud: interès, avorriment, tensió, etc.

D’aquesta forma el llenguatge corporal és essencial per preveure quin és l’estat emocional dels altres i poder anticipar i canviar les nostres conductes.

Utilitzem el llenguatge corporal per relacionar-nos i interpretar el que pensen i senten els altres, és bàsic per les relacions socials.

Què puc fer?

  • Mantenir un bon contacte visual demostra respecte i interès pel que ens diu l’altra persona. També ens ajuda a “llegir” l’expressió facial i a saber com se sent l’altre.
  • La postura del teu cos també és important per comunicar com et sents. Si utilitzes la postura correcta, et sentiràs bé i transmetràs positivisme i l’estar receptiu.
  • Els gestos amb les mans emfatitzen el nostre missatge i el nostre estat d’ànim. Han d’acompanyar al missatge i estar coordinades amb la resta de llenguatge corporal. Durant una conversa els gests amb les mans poden mostrar nerviosisme, que estàs incòmode o obert/a i amistós/a.
  • L’expressió facial són claus en la comunicació amb els altres. Sabem el que senten els altres a través dels senyals de les nostres expressions facials. Els ulls, les celles i la boca són els principals marcadors de l’estat d’ànim i els que ens anticipen que ens diuen els altres.

Quan és un problema?

  • Quan hi ha deficiències en l’ús de la comunicació per propòsits socials, com saludar, compartir…acomiadar-se, de manera que no es realitza o es fa de forma poc comunicativa.
  • Quan hi ha dificultats per canviar l’estil de comunicació, adaptant-se al context o a les necessitats de la situació.
    Quan hi ha dificultats per comprendre el que NO es diu explícitament i s’insinua amb el llenguatge NO verbal i costa d’interpretar.

Què t’ha semblat?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Creació i desenvolupament per Meeting Pharma Group