Què és?
La comunicació verbal i la conversa, formen part de la nostra vida quotidiana i representa part de les nostres habilitats per relacionar-nos amb els altres.
Què puc fer?
Per poder mantenir una conversa amb èxit, s’ha d’estar atent a senyals socials i de l’entorn. Alguns d’aquests senyals són:
- Esperar un moment idoni
- Mirar als ulls durant la conversa i mantenir el contacte visual
- Escoltar el que et diu l’altre atentament i respondre sobre el mateix tema
- Recordar a les persones i anomenar-les pel seu nom
- Utilitza un to positiu i afable
- Recordar utilitzar llenguatge corporal(linkar a el nostre llenguatge corporal), ha de ser coherent amb les emocions vinculades a la conversa!
Quan és un problema?
Quan hi ha dificultats per seguir les normes de conversa i la narració, com iniciar la conversa, com mantenir el torn, com expressar-se d’una forma o altra, si no t’entenen.
Quan hi ha dificultats per comprendre els significats no literals o ambigus, els que tenen diferents sentits o que admeten diferents interpretacions com les metàfores, expressions idiomàtiques…